ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Σε μεγαλύτερες περικοπές στα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων από αυτές που κυκλοφόρησαν με βάση τα πρώτα σενάρια οδηγείται το υπουργείο Οικονομικών, καθώς διαπιστώνεται ότι διαφορετικά δεν θα μπορέσουν να εξοικονομηθούν τα 650 εκατ. ευρώ, για τα οποία έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονταν όλη την προηγούμενη εβδομάδα διάφορα εναλλακτικά σενάρια, από τα οποία προέκυψε ότι ακόμη και με άγριες περικοπές στα υψηλά επιδόματα, η άσκηση «δεν βγαίνει», αν δεν υπάρξουν έστω και μικρές μειώσεις στα επιδόματα του μεγάλου αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων που βρίσκονται στα χαμηλότερα εισοδήματα. Τα εναλλακτικά σενάρια
Συγκεκριμένα, τα σενάρια που εξετάστηκαν προβλέπουν εναλλακτικά:
1. Να μη θιγούν καθόλου οι υπάλληλοι με καθαρές αποδοχές γύρω στα 1.350 - 1.400 ευρώ (περίπου 2.000 ευρώ μεικτά) και να επιβαρυνθούν κλιμακωτά τα υψηλότερα εισοδήματα. Σε αυτή την εκδοχή, η μείωση για κάποια πολύ υψηλά εισοδήματα φτάνει το 50%. Ακόμη κι έτσι όμως, επειδή ο αριθμός αυτών που παίρνουν τα πολύ υψηλά εισοδήματα είναι μικρός, δεν προκύπτει η απαιτούμενη εξοικονόμηση. Επιπλέον, οι αντιδράσεις από τις συγκεκριμένες ομάδες αναμένονται έντονες και η κυβέρνηση φοβάται μήπως ακυρωθεί εντελώς η προσπάθειά της. Αν π.χ. οι δικαστές ή οι εφοριακοί προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, θα αντιμετωπίσει προβλήματα μαζικών προσφυγών ή αδυναμίας συλλογής φόρων.
2. Να επιβληθεί γραμμικά η μείωση του 10% σε όλα τα επιδόματα, οπότε θα συγκεντρωθεί το ποσό, αλλά θα υπάρξουν απώλειες εισοδήματος ακόμη και σε χαμηλόμισθους, καθώς επιπλέον παγώνουν οι μισθοί και καταργείται η αυτοτελής φορολόγηση που ισχύει σε κάποια από αυτά τα επιδόματα. Εδώ η κοινωνική αντίδραση αναμένεται να είναι μεγάλη και επιπλέον θα παραβιάζεται η αρχή της κοινωνικής δικαιοσύνης, στην οποία αναφέρθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.
3. Να επιβληθεί μια μικρή περικοπή, της τάξεως του 5%, σε κάποια χαμηλά εισοδήματα και στη συνέχεια να επιβαρυνθούν τα υψηλότερα εισοδήματα με υψηλότερους συντελεστές, χωρίς όμως να υποστούν τις πολύ μεγάλες περικοπές του πρώτου σεναρίου. Ο συνδυασμός που θα εξασφαλίσει το επιθυμητό αποτέλεσμα με βάση αυτό το σενάριο ήταν μέχρι χθες ακόμη υπό αναζήτηση. Εναλλακτικά, εξετάστηκε και το ενδεχόμενο να επιβληθεί μια περικοπή προσωρινού χαρακτήρα, η οποία θα γινόταν ευκολότερα αποδεκτή από τους υπαλλήλους. Η λύση όμως αυτή απορρίφθηκε, διότι οι Βρυξέλλες περιμένουν μέτρα μόνιμου χαρακτήρα και έχουν ήδη εκφράσει αντιρρήσεις για τα πολλά προσωρινά που θεωρούν ότι υπάρχουν στον προϋπολογισμό. Η περικοπή των επιδομάτων πρέπει όχι μόνο να εξοικονομεί το απαιτούμενο ποσό, αλλά να αποτελεί και ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση του ενιαίου μισθολογίου. Έτσι, όσο κι αν είναι δύσκολο υπό συνθήκες πίεσης, πρέπει να μπει με την ευκαιρία μια τάξη στο χάος και το καθεστώς ανισοτήτων των επιδομάτων. Πράγματι, όπως προκύπτει από μία όχι πλήρη καταγραφή των επιδομάτων που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Οικονομικών (δεν περιλαμβάνει τις παροχές των βουλευτών, των στρατιωτικών, των δικαστών και των διπλωματών, που φέρουν διαφορετικές ονομασίες), οι ανισότητες στα επιδόματα είναι τεράστιες και όχι απαραιτήτως δικαιολογημένες. Για παράδειγμα, στο υπουργείο Οικονομικών, που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτές τις μέρες, το επίδομα είναι σχεδόν το ίδιο, τόσο για τους υπαλλήλους Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (970- 1.800 ευρώ) όσο και γι΄ αυτούς της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (1.200-2.100 ευρώ). Συνεπώς, το επίδομα είναι θέμα υπουργείου και όχι θέσης που απαιτεί ευθύνη. Υπάλληλοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σε άλλα υπουργεία έχουν πολύ χαμηλότερες αμοιβές από αυτές των υπαλλήλων Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (της 9χρονης) του υπουργείου Οικονομικών. Ακόμη, στο υπουργείο Υγείας, οι νοσηλευτές παίρνουν επιδόματα 280- 310 ευρώ, μικρότερα από των διοικητικών υπαλλήλων (476 ευρώ). Τα υψηλότερα επιδόματα πάντως, με βάση την καταγραφή αυτήν, παίρνουν οι ελεγκτές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που φτάνουν τα 2.410 ευρώ τον μήνα. Η περικοπή των επιδομάτων πρέπει όχι μόνο να εξοικονομεί το απαιτούμενο ποσό, αλλά και να αποτελεί ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση του ενιαίου μισθολογίου,για το οποίο αγωνίζεται η ΑΔΕΔΥ.
ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ
Επικοινωνήστε με την ΕΛΜΕ Ροδόπης στο email: elmerodopis@gmail.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2022
(1)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2017
(1)
- ► Δεκεμβρίου (1)
-
►
2015
(13)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2014
(18)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (4)
-
►
2013
(22)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2012
(13)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2011
(37)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (4)
-
▼
2010
(57)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (2)
-
▼
Φεβρουαρίου
(8)
- 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
- ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
- ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ...
- ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΠΟΥ ΕΞΕΤ...
- ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ....
- ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν.ΡΟΔΟ...
- ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 10ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ - ΔΑΚΕ Ν.Ρο...
- 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΟΛΟΙ
- ► Ιανουαρίου (4)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου