ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

Επικοινωνήστε με την ΕΛΜΕ Ροδόπης στο email: elmerodopis@gmail.com

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

ΟΜΙΛΙΑ - ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗς ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ ΣΤΗ Γ.Σ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΙΣ 25/1/2014 Αγαπητοί συνάδελφοι, Η συνέλευσή μας την περασμένη Δευτέρα ήταν συνέλευση, αλλά δεν ήταν γενική, καθώς υπολείπετο πολύ από την απαρτία (40-50 άτομα με απαρτία στα 200), και ασχολήθηκε με το θέμα της διαθεσιμότητας των συναδέλφων και της Αυτοαξιολόγησης. Το θέμα της διαθεσιμότητας έχει μπει στην τελική φάση δικαστικού αγώνα και προσπαθώντας να συμβάλλουμε σ΄ αυτό θα καταθέσουμε αντίγραφα από τις πράξεις ανάληψης ωρομισθίων που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τις Γιορτές στον Τομέα του Υγείας – Πρόνοιας του 2ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής. Καταλαβαίνετε ότι μέχρι τη μέρα ανάληψης οι μαθητές του Τομέα δεν κάνανε μάθημα. Συνολικά από τον Οκτώβρη χάθηκαν σε κάθε τμήμα 280 ώρες, εκ των οποίων οι 42 σε μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Και βέβαια τα ερωτήματα είναι αμείλικτα : 1) Μπορούν οι μαθητές να πάρουν πτυχίο και απολυτήριο με τόσες χαμένες ώρες διδασκαλίας; 2) Ποιοι θα τα υπογράψουν αυτά τα απολυτήρια; 3) Έχουν δικαίωμα να δώσουν απολυτήριες εξετάσεις; 4) Πώς διασφαλίζεται η ισονομία, όταν αλλού διδάσκονται αυτά τα μαθήματα κι αλλού όχι; 5) Με πόσες ώρες θεωρείται το μάθημα διδαγμένο; Θα διερευνήσουμε ακόμη πόσοι μαθητές, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του σχολείου, αναγκάστηκαν να αλλάξουν Τομέα και σχολείο και θα τα στείλουμε στην ΟΛΜΕ. Επίσης, να ενημερώσουμε ότι έγιναν επαφές με δήμαρχο και αντιπεριφερειάρχη για θέσεις νηπιοβρεφοκόμων και άλλων ειδικοτήτων σε προκηρύξεις και με τοπικούς βουλευτές για το ίδιο θέμα και την τροπολογία για τους συναδέλφους σε διαθεσιμότητα. Η απόφασή μας είναι : ΝΑΙ στην εισήγηση και ΝΑΙ στο πρόγραμμα δράσης. Στο θέμα της Αυτοαξιολόγησης η Ελμε μας είδε με προσοχή την πρότασή της Ομοσπονδίας και η αλήθεια είναι ότι πολλά χρόνια τώρα, παρότι αλλάζει η σύνθεσή της, δεν συμμερίζεται την απόλυτη στάση της Ολμε όσον αφορά την Αξιολόγηση και έχει διαφοροποιηθεί διατυπώνοντας προτάσεις που διαφέρουν από την ξεπερασμένη – κατά τη γνώμη μας- πρόταση του 8ου συνεδρίου. Όσον αφορά την εγκύκλιο και τον νόμο για την Αυτοαξιολόγηση σταθμίσαμε τα εξής : Α) Η πρόταση της ΟΛΜΕ για καταγραφή στο πρακτικό του σχολείου της άρνησης να συμπράξουμε στην διαδικασία δεν μπορεί να γίνει εφικτή, γιατί κάποιος διευθυντής θα βρεθεί να επικαλεστεί τον 1340/2002 και τότε θα γίνει το εξής : μπορεί στις συνελεύσεις να λέμε κορώνες, αλλά στα σχολεία η πρόταση της ΟΛΜΕ είναι διάτρητη νομικά και δεν θα περάσει. Β) Η κοινωνία δεν «είναι στα κάγκελα» ούτε ο κλάδος, οπότε κινείται κανείς μέσα στο υπάρχον νομικό πλαίσιο. Γ) Το θέμα της Αξιολόγησης δεν προσφέρεται για λεονταρισμούς και ηχηρά ΟΧΙ, γιατί λόγω και του ανέκαθεν αρνητισμού της ΟΛΜΕ, έχει δημιουργηθεί το στερεότυπο ότι «δεν θέλουμε να αξιολογούμαστε και να λογοδοτούμε πουθενά, γιατί έτσι επιβάλλει η συντεχνιακή μας συνείδηση». Με ένα σκέτο ΟΧΙ απλώς ενισχύουμε το στερεότυπο εν είδει αυτοεκπληρούμενης προφητείας, δηλαδή επιβεβαιώνουμε τους χειρότερους επικριτές μας, τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, που καλούν τον Πρόεδρο να μιλήσει για την διαθεσιμότητα και του απευθύνουν εκτός θέματος ερωτήσεις για τη στάση της ΟΛΜΕ για την Αξιολόγηση. Ας τους αφοπλίσουμε, συνάδελφοι! Παντού στην Ευρώπη η Αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που περνά απαρατήρητη. Καιρός είναι να προβάλλουμε στο θέμα αυτό τους δικούς μας όρους, οι οποίοι όμως να είναι ρεαλιστικοί και πειστικοί. Και πριν απ’ όλα πρέπει να εξετάσουμε κι εμείς ως ΟΛΜΕ τι μαθαίνει ο μαθητής, τι διδάσκουμε εμείς, τι ήθος διαμορφώνει, τι του προσφέρει το σχολείο που δεν μπορεί να το βρει στο google. Η ΟΛΜΕ απορρίπτει το σύστημα PISA, αλλά δεν έχει και κάποιο αξιόπιστο εκπαιδευτικό εργαλείο. Και με την απόρριψη δεν μπορεί να αξιοποιήσει και το γεγονός πως από το πρώτο Μνημόνιο και πέρα έχουμε κατρακυλήσει αρκετές θέσεις προς τα κάτω. Να αναζητήσουμε, λοιπόν, εκπαιδευτικά εργαλεία (υπάρχουν καθηγητές Πανεπιστημίου να το κάνουν) , να προτείνουμε περιεχόμενο παιδείας και μετά να περάσουμε και στην Αξιολόγηση. Η ΕΛΜΕ Ροδόπης βέβαια, αναγνωρίζει ότι όλα αυτά χρειάζονται πολύ δουλειά και είμαστε πολύ μακριά απ’ αυτά, με τη δεδομένη περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να αποδεχτούμε κριτικά την αυτοαξιολόγηση, αλλά να προτείνουμε στους Συλλόγους να κάνει ένα πρακτικό όπου θα καταγράφει τις επιφυλάξεις του. Και οι επιφυλάξεις μας αφορούν : α) στη χρήση των πορισμάτων της για την ηθική νομιμοποίηση των επικείμενων συγχωνεύσεων σχολείων και απολύσεων καθηγητών, β)στον προσχηματικό χαρακτήρα της, γ)στην αντιεπιστημονική σύνδεσή της Aξιολόγησης, της οποίας πρόδρομος είναι η παρούσα Αυτοαξιολόγηση, με το μισθολόγιο και δη βάσει ποσόστωσης, δ)στην φυσική εξόντωση των εκπαιδευτικών με την πληθώρα διοικητικών καθηκόντων και ε) στην νομιμότητα της εγκυκλίου. Το τελευταίο αφορά στο ωράριο των καθηγητών πάνω από 6 ώρες την ημέρα και άλλα θέματα. Η συνέλευσή μας ζήτησε να γίνει διεξοδική νομική διερεύνηση της εγκυκλίου της Αυτοαξιολόγησης. Συνοδευτικά στείλαμε ανακοίνωση της ΕΛΜΕ στα σχολεία με την οποία ζητάμε να μην υπάρχει πίεση στον υπερφορτωμένο με πάσης φύσεως καθήκοντα εκπαιδευτικό και προτείνουμε όποιος προλάβει να ασχοληθεί με την Αυτοαξιολόγηση να μην εξωραΐσει τίποτα. Λέμε, τέλος, πως θα επανεξετάσουμε τη στάση μας. Γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μετριοπαθή στάση που στόχο έχει να διαφοροποιηθεί από ακτιβιστικές ενέργειες παρεμπόδισης σεμιναρίων και το κλασικό «ΟΧΙ σε όλα» που μόνο αντίθετα αποτελέσματα φέρνει. Έτσι βέβαια, αναδεικνύουμε, με τη δημοσιότητα που ήδη δίνουμε, το θέμα του φόρτου εργασίας, της αναγκαίας επιμόρφωσης και δημιουργούμε ένα κλίμα κριτικής αντιμετώπισης του παρόντος νόμου της Αυτοαξιολόγησης. Έτσι τρωτός όπως είναι ο νόμος αυτός, θα αναδειχθεί σύντομα πόσο προβληματικός και ανούσιος είναι. Δεν περιμέναμε φυσικά, με αυτό το κείμενο να πέσει αύριο η κυβέρνηση ούτε η Μέρκελ να διαγράψει μέρος του χρέους μας! Πιστεύουμε πως διατυπώνουμε μια εφικτή για κάθε Σύλλογο Διδασκόντων πρόταση που επιχειρεί να κλονίσει με επιχειρήματα την παρωδία Αυτοαξιολόγησης που ενέσκηψε στα σχολεία μας. Και μόλις χτες καταλάβαμε ότι το καθεστώς φοβάται περισσότερο τις μετριοπαθείς φωνές, διαβάζοντας την ολιγόστιχη ανακοίνωση του Προϊσταμένου ΔΙΔΕ Ροδόπης. Σας την διαβάζω : «Σεβαστές οι θέσεις της ΕΛΜΕ Ροδόπης και άκρως βοηθητικές για την αξιολόγηση, ωστόσο όμως δεν επέχουν θέση Διευθυντικής ή Διοικητικής εντολής. Αυτό που ισχύει και αυτό το οποίο εφαρμόζεται απαρέγκλιτα είναι οι εντολές του Υπουργείου ως προς την εφαρμογή των κείμενων διατάξεων που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε αφορούν αξιολογήσεις είτε εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων.» Εκεί που σιγουρεύτηκα πως τρέμουν τα τσιράκια του καθεστώτος είναι όταν στο δικό μου σχολείο ζήτησα έκτακτη συνεδρίαση με θέμα τη διατύπωση επιφυλάξεων, ο διευθυντής με υπέβαλλε στο καψόνι να βρω υπογραφές από το 1/3 του Συλλόγου, όπως προβλέπει ο νόμος, το έκανα και έβαλε συνεδρίαση 2:15 Παρασκευή κι όταν είδε τους πάντες εκεί είπε το αδιανόητο : δεν ανοίγω το πρακτικό να γραφεί τίποτα, ούτε επιφυλάξεις ούτε τίποτα. Του είπα ότι η απάντησή μας θα είναι αμείλικτη, θα ζητήσω τη νομική συνδρομή της ΟΛΜΕ και ότι έχουμε τσακίσει στο παρελθόν κι άλλους δικτατορίσκους. Μέσα μου είχα πάντα μια αμφιβολία πως με τις επιφυλάξεις «κάνουμε μια τρύπα στο νερό», ωστόσο με όλες αυτές τις αντιδράσεις σιγουρεύτηκα πως βαδίζουμε σε σωστό δρόμο. Θα τα καταφέρουμε! Όσον αφορά την ΕΛΜΕ Προτύπων οι περισσότεροι συνάδελφοι αγνοούν το θέμα. Το σκεπτικό της Ολμε είναι σωστό: Αύριο θα ζητήσουν το ίδιο τα μουσικά σχολεία, η ειδική αγωγή, αλλά όσοι συνάδελφοι στο Δ.Σ είχαν άποψη είπαν ΟΧΙ στη διαγραφή, με την έννοια να δώσουμε μια ύστατη ευκαιρία. Ένας συνάδελφος μόνο είπε Ναι στη διαγραφή. Οπότε λέμε ΟΧΙ στη διαγραφή. Ευχαριστώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου