ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

Επικοινωνήστε με την ΕΛΜΕ Ροδόπης στο email: elmerodopis@gmail.com

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ … ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση μηδαμινής κυριαρχίας του Γ.Α. Παπανδρέου δέσμια των ποικίλων εξαρτήσεών της, των προεκλογικών και μετεκλογικών ψευδών της και της απουσίας στοιχειώδους στρατηγικής μάς οδήγησε με άστοχους (και δόλιους;) χειρισμούς στην πιο άγρια λιτότητα των τελευταίων 50 χρόνων κάτω από την κατοχή δυτικών και περιφερειακών δυνάμεων. Κι όλα αυτά στρέφονται εναντίον του μόνιμου φορολογικού υποζυγίου, των δημοσίων υπαλλήλων, και δεν παρουσιάζουν καμμία προοπτική ανάκαμψης, όπως παρατηρούν σοβαροί Έλληνες και ξένοι αναλυτές.
Άδικες και εξουθενωτικές θυσίες χωρίς αντίκρισμα μάς ζητούν η κυβέρνηση και οι συνοδοιπόροι τους και δεν συναισθάνονται ούτε αυτοί ούτε ο υπόλοιπος πολιτικός κόσμος τις τεράστιες ευθύνες τους, είτε διά της ευθείας συμμετοχής τους στη διανομή… των λαφύρων είτε δια της ένοχης σιωπής τους. Γιατί δεν ήταν οι εργαζόμενοι αυτοί που καταλήστεψαν τον τόπο με μίζες και σκάνδαλα μέσα σε ένα κλίμα ασυδοσίας, διαφθοράς, αναξιοκρατίας και συγκάλυψης με τη «βοήθεια» των ατέρμονων εξεταστικών, της ασυλίας και των προνομίων των βουλευτών και φυσικά τη συνεπικουρία των στημένων ΜΜΕ.
Ταυτόχρονα, δεν διακρίνουμε ίχνος πολιτικής βούλησης για κάθαρση, διαφάνεια, πάταξη της ογκώδους φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής• αντίθετα με το άλλοθι του μονοδρόμου προς το Δ.Ν.Τ. έρχονται κλιμακούμενα πακέτα μέτρων με προσεχές το ασφαλιστικό, για να μας αποτελειώσουν.
Στα εκπαιδευτικά πράγματα το πρόσφατα ψηφισθέν «πολυνομοσχέδιο» προσπαθεί πίσω από υποκριτικά συνθήματα («πρώτα ο μαθητής» , «αναβάθμιση εκπαιδευτικού») να κρύψει την επερχόμενη πτώση της ποιότητας με τα 30άρια τμήματα, τις υποχρεωτικές υπερωρίες, τη γραφειοκρατική αυτοαξιολόγηση και τη γελοιότητα του μέντορα. Παράλληλα, τιμωρεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς που είχαν την «ατυχή» έμπνευση να υπηρετήσουν σε όλη την επικράτεια, για να κατοχυρώσουν προϋπηρεσία.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Παρά τη δράση ανεγκέφαλων ή υποκινούμενων προβοκατόρων τα ογκώδη συλλαλητήρια της προηγούμενης εβδομάδας κατέδειξαν ότι όλη αυτή η οργή πρέπει να μετουσιωθεί σε αυθεντικό κίνημα με συγκεκριμένα αιτήματα και στόχους. Σε αυτήν την προσπάθεια να βγούμε κι εμείς από τον αδιέξοδο πια ατομικό μικρόκοσμό μας και να απαιτήσουμε :
α)να διερευνηθεί το δύσοσμο κλίμα των τελευταίων δεκαετιών, να αλλάξουν οι νόμοι περί ασυλίας και ευθύνης υπουργών, να φυλακιστούν και να δημευτεί η περιουσία όσων έκλεψαν, να θεσπιστεί πόθεν έσχες αναδρομικά για πολιτικούς και αξιωματούχους.
β) να καταργηθεί η χρηματοδότηση των κομμάτων και οι συντάξεις των βουλευτών, να καταργηθούν τα προκλητικά οικονομικά προνόμιά τους και να περικοπούν περαιτέρω οι αμοιβές των golden boys των ΔΕΚΟ, ΕΡΤ, ΙΚΑ κλπ.
γ) να εθνικοποιηθούν κάποιες τράπεζες, η ακίνητη περιουσία, ο ορυκτός πλούτος και όποιες κρατικές επιχειρήσεις έμειναν. Να μην ξεπουληθούν!
δ) να στηριχτεί κάθε ελληνικό προϊόν, καμπάνια κ.τ.λ

Για τα εκπαιδευτικά, να απαιτήσουμε :
α) επιστροφή στην παιδαγωγική αυστηρότητα, όχι ακώλυτη προαγωγή, αυτονόμηση Λυκείου από τις Γενικές εξετάσεις με έμφαση στο περιεχόμενο της παιδείας και σύγχρονες μεθόδους (που δεν είναι μόνο οι υπολογιστές και ο διαδραστικός πίνακας)
β) αξιοπρεπή μισθό και συνταξιοδοτική ασφάλεια στον εκπαιδευτικό
γ) οπωσδήποτε αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης (με πρακτικές εφαρμογές, θητεία στην αγορά, κ.τ.λ), για να στηριχτεί η ανάπτυξη.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως μέσα για να ωριμάσουν τα αιτήματα αυτά νέους τρόπους έκφρασης μαζί με τους παλιούς (απεργίες), αρχής γενομένης από τις νέες γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ που θα γίνουν σε λίγες μέρες ή από τη νέα χρονιά:

• Συνεννόηση με τους άλλους κλάδους της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ για απογευματινά συλλαλητήρια και παραστάσεις διαμαρτυρίας.
• Προειδοποιητικές μόνο απεργίες με κλιμάκωση στις εξετάσεις.
• Ενημέρωση γονέων – κοινωνίας για τις προθέσεις μας.
• Να ανασυστήσουμε με εθελοντική προσφορά την καταργημένη ενισχυτική στα γυμνάσια.
• Προβολή των εκπαιδευτικών θεμάτων στον τοπικό τύπο και τα ΜΜΕ.
• Εξωεκπαιδευτικές δράσεις (ενίσχυση τοπικής αγοράς, ελληνικών προϊόντων)
Γενικά, οι δράσεις μας πρέπει να είναι ευφάνταστες, να στοχεύουν στην κοινωνική συνοχή και στο συλλογικό συμφέρον.

Η οικονομική μας καταστροφή επέτεινε τη σήψη του πολιτικού μας συστήματος και πια η απαξίωση κομμάτων και κομματικών προσώπων είναι διάχυτη σε όλη την κοινωνία. Έξω από ξεπερασμένες κομματικές ταυτότητες με οδηγό την κοινή λογική και το συμφέρον του τόπου και των πολιτών του έχουμε και μεις έναν μονόδρομο : ΜΑΖΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ.


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν.ΡΟΔΟΠΗΣ

Ν. Δαπέργολας, Κ. Καραΐσκος, Π. Καρακολίδης, Π. Μαμούκαρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου