Οι μαθητές θα βαθμολογούν τους εκπαιδευτικούς
Καρτέλα σχολείου, κατάργηση της βάσης του 10 από φέτος και μετάθεση του διαγωνισμού ΑΣΕΠ στο νομοσχέδιο για την Παιδεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
Η καρτέλα σχολείου, δηλαδή μια κάρτα όπου στο εξής θα παρουσιάζονται όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά κάθε σχολείου ώστε να μπορεί με διαφάνεια να έχει ο καθένας την εικόνα του σχολείου, ήταν το νέο στοιχείο στο εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε χθες στη Βουλή η κ. Αννα Διαμαντοπούλου, στο οποίο περιλαμβάνεται και η κατάργηση της βάσης του 10 από φέτος.
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, στην οποία, όπως είπε η υπουργός, θα συμμετέχουν και οι μαθητές, και η μετάθεση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που επρόκειτο να γίνει φέτος για τουλάχιστον έναν χρόνο (θα γίνει ώς το 2012) και με αναμορφωμένο περιεχόμενο, ήταν τα στοιχεία που ξεχώρισαν πέρα από τις αλλαγές στις προσλήψεις εκπαιδευτικών. «Οταν η χώρα βρίσκεται σε κρίση, η ευθύνη μας είναι να αντιμετωπίσουμε τα θέματα ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες μας. Θα δώσουμε μάχη καρδιάς για να μπουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις», είπε χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι φέτος θα υπάρξουν λιγότερες προσλήψεις. Οι εκπαιδευτικοί επιμένουν στις κινητοποιήσεις τους και ήδη η ΠΑΣΚ των δασκάλων ανακοίνωσε ότι θα βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Διορισμοί και προσλήψεις
Ο ισχύων ενιαίος πίνακας αναπληρωτών παύει να τροφοδοτείται από την 1η Ιουλίου 2010. Στο μεταβατικό στάδιο, οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα συνεχίσουν να καλύπτονται από εκεί. Τα σχολικά έτη 2010- 2011 και 2011 - 2012, οι διορισμοί και οι προσλήψεις θα γίνονται σε ποσοστό 60% από τους υπάρχοντες πίνακες διοριστέων πριν από την ψήφιση του νόμου του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τον ισχύοντα ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Οσοι έχουν εργαστεί για διάστημα 24 μηνών και άνω ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, προβλέπεται ότι, μετά τους δύο πρώτους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που θα γίνουν ύστερα από την ψήφιση του νόμου και εφόσον δεν θα έχουν επιτυχία, θα πριμοδοτηθούν με 50 μονάδες στους πίνακες που θα καταρτισθούν. Το ίδιο θα ισχύσει και για όσους προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στα ιδιωτικά σχολεία και απολύθηκαν από αυτά λόγω κατάργησής τους, ενώ θα έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 24μηνη προϋπηρεσία.
Παιδαγωγική- εκπαιδευτική επάρκεια
Ο νόμος προβλέπει και χρονοδιάγραμμα προσαρμογής μέχρι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις χορήγησης της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας από τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Στο μεταξύ, θα λαμβάνονται υπόψη τόσο οι ισχύουσες διατάξεις περί παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας όσο και οι νέες. Η προϋπηρεσία που θα αποκτάται θα προσμετράται για τους επόμενους διαγωνισμούς και θα λαμβάνεται υπόψη και για τη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Μεταβατικές διατάξεις προβλέπονται επίσης για τους εκπαιδευτικούς που είναι καταγεγραμμένοι σε πίνακες που δημιουργήθηκαν την τελευταία πενταετία. Θα διορίζονται επιπλέον του αριθμού διοριζομένων. Οι πίνακες αφορούν τους εκπαιδευτικούς με 30 μήνες προϋπηρεσία, με 24 μήνες και επιτυχία στο ΑΣΕΠ, τους πολύτεκνους, τους έχοντες μόνιμη αναπηρία 67% και 12μηνη προϋπηρεσία και τους απολυόμενους ιδιωτικούς.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
θα ισχύσουν για τους διορισμούς και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Για πόσο θα ισχύει ο πίνακας αναπληρωτών και ωρομισθίων
Δεν χρειάζεται επιτυχία στο ΑΣΕΠ για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ που θέλουν να εργαστούν σε ιδιωτικά σχολεία δεν θα χρειάζεται να επιτύχουν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για να προσληφθούν. Αντιθέτως, θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Αν θελήσουν να μεταπηδήσουν στη δημόσια εκπαίδευση ύστερα από απόλυση ή κλείσιμο ιδιωτικού σχολείου, θα είναι αναγκαία η επιτυχία στο ΑΣΕΠ και θα μοριοδοτούνται με 50 μόρια, αλλά δεν θα είναι πλέον αυτόματη η μεταπήδηση.
Με το νομοσχέδιο περιορίζονται οι απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση κατάργησης τάξεων ή τμημάτων, προτείνεται αντί της απόλυσης του εκπαιδευτικού με τη μικρότερη υπηρεσία στην εκπαίδευση που ισχύει σήμερα, η τροποποίηση του διοριστηρίου του ώστε να εργάζεται λιγότερες ώρες. Καταργείται η δυνατότητα απόλυσης του 33% των εκπαιδευτικών των οποίων η σύμβαση μετατρεπόταν στον 6ο χρόνο σε σύμβαση αορίστου χρόνου. Οι συμβάσεις μετατρέπονται σε αορίστου χρόνου από το 2ο έτος και όχι από το 6ο έτος από την πρόσληψη, και είναι δυνατή η καταγγελία από τον εργοδότη μιας σύμβασης τον χρόνο ανά ιδιωτική εκπαιδευτική μονάδα.
Η εξαίρεση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από την υποχρέωση της επιτυχίας στο ΑΣΕΠ όμως, ενώ έγινε θετικά δεκτή από τους σχολάρχες, προκάλεσε οργισμένη αντίδραση της ΟΙΕΛΕ (ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών), η οποία, σε αντίθεση με την ΟΛΜΕ, επιθυμούσε τη διαδικασία του ΑΣΕΠ και προτείνει τώρα στον κλάδο 48ωρη απεργία στις 4 και 5 Μαΐου. «Η Πολιτεία αισθάνεται άραγε μικρότερη ευθύνη απέναντι στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, επιτρέποντας να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς μειωμένων τυπικών προσόντων (χωρίς επιτυχία σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ); Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κατεδαφίζοντας το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, υπονομεύει την ποιότητα της εκπαίδευσης και παραδίδει το ιδιωτικό κομμάτι της στη βουλιμία των δυνάμεων της αγοράς», αναφέρει στην ανακοίνωσή της.
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, στην οποία, όπως είπε η υπουργός, θα συμμετέχουν και οι μαθητές, και η μετάθεση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που επρόκειτο να γίνει φέτος για τουλάχιστον έναν χρόνο (θα γίνει ώς το 2012) και με αναμορφωμένο περιεχόμενο, ήταν τα στοιχεία που ξεχώρισαν πέρα από τις αλλαγές στις προσλήψεις εκπαιδευτικών. «Οταν η χώρα βρίσκεται σε κρίση, η ευθύνη μας είναι να αντιμετωπίσουμε τα θέματα ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες μας. Θα δώσουμε μάχη καρδιάς για να μπουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις», είπε χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι φέτος θα υπάρξουν λιγότερες προσλήψεις. Οι εκπαιδευτικοί επιμένουν στις κινητοποιήσεις τους και ήδη η ΠΑΣΚ των δασκάλων ανακοίνωσε ότι θα βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Διορισμοί και προσλήψεις
Ο ισχύων ενιαίος πίνακας αναπληρωτών παύει να τροφοδοτείται από την 1η Ιουλίου 2010. Στο μεταβατικό στάδιο, οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα συνεχίσουν να καλύπτονται από εκεί. Τα σχολικά έτη 2010- 2011 και 2011 - 2012, οι διορισμοί και οι προσλήψεις θα γίνονται σε ποσοστό 60% από τους υπάρχοντες πίνακες διοριστέων πριν από την ψήφιση του νόμου του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τον ισχύοντα ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Οσοι έχουν εργαστεί για διάστημα 24 μηνών και άνω ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, προβλέπεται ότι, μετά τους δύο πρώτους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που θα γίνουν ύστερα από την ψήφιση του νόμου και εφόσον δεν θα έχουν επιτυχία, θα πριμοδοτηθούν με 50 μονάδες στους πίνακες που θα καταρτισθούν. Το ίδιο θα ισχύσει και για όσους προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στα ιδιωτικά σχολεία και απολύθηκαν από αυτά λόγω κατάργησής τους, ενώ θα έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 24μηνη προϋπηρεσία.
Παιδαγωγική- εκπαιδευτική επάρκεια
Ο νόμος προβλέπει και χρονοδιάγραμμα προσαρμογής μέχρι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις χορήγησης της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας από τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Στο μεταξύ, θα λαμβάνονται υπόψη τόσο οι ισχύουσες διατάξεις περί παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας όσο και οι νέες. Η προϋπηρεσία που θα αποκτάται θα προσμετράται για τους επόμενους διαγωνισμούς και θα λαμβάνεται υπόψη και για τη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Μεταβατικές διατάξεις προβλέπονται επίσης για τους εκπαιδευτικούς που είναι καταγεγραμμένοι σε πίνακες που δημιουργήθηκαν την τελευταία πενταετία. Θα διορίζονται επιπλέον του αριθμού διοριζομένων. Οι πίνακες αφορούν τους εκπαιδευτικούς με 30 μήνες προϋπηρεσία, με 24 μήνες και επιτυχία στο ΑΣΕΠ, τους πολύτεκνους, τους έχοντες μόνιμη αναπηρία 67% και 12μηνη προϋπηρεσία και τους απολυόμενους ιδιωτικούς.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
θα ισχύσουν για τους διορισμούς και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Για πόσο θα ισχύει ο πίνακας αναπληρωτών και ωρομισθίων
Δεν χρειάζεται επιτυχία στο ΑΣΕΠ για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ που θέλουν να εργαστούν σε ιδιωτικά σχολεία δεν θα χρειάζεται να επιτύχουν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για να προσληφθούν. Αντιθέτως, θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Αν θελήσουν να μεταπηδήσουν στη δημόσια εκπαίδευση ύστερα από απόλυση ή κλείσιμο ιδιωτικού σχολείου, θα είναι αναγκαία η επιτυχία στο ΑΣΕΠ και θα μοριοδοτούνται με 50 μόρια, αλλά δεν θα είναι πλέον αυτόματη η μεταπήδηση.
Με το νομοσχέδιο περιορίζονται οι απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση κατάργησης τάξεων ή τμημάτων, προτείνεται αντί της απόλυσης του εκπαιδευτικού με τη μικρότερη υπηρεσία στην εκπαίδευση που ισχύει σήμερα, η τροποποίηση του διοριστηρίου του ώστε να εργάζεται λιγότερες ώρες. Καταργείται η δυνατότητα απόλυσης του 33% των εκπαιδευτικών των οποίων η σύμβαση μετατρεπόταν στον 6ο χρόνο σε σύμβαση αορίστου χρόνου. Οι συμβάσεις μετατρέπονται σε αορίστου χρόνου από το 2ο έτος και όχι από το 6ο έτος από την πρόσληψη, και είναι δυνατή η καταγγελία από τον εργοδότη μιας σύμβασης τον χρόνο ανά ιδιωτική εκπαιδευτική μονάδα.
Η εξαίρεση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από την υποχρέωση της επιτυχίας στο ΑΣΕΠ όμως, ενώ έγινε θετικά δεκτή από τους σχολάρχες, προκάλεσε οργισμένη αντίδραση της ΟΙΕΛΕ (ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών), η οποία, σε αντίθεση με την ΟΛΜΕ, επιθυμούσε τη διαδικασία του ΑΣΕΠ και προτείνει τώρα στον κλάδο 48ωρη απεργία στις 4 και 5 Μαΐου. «Η Πολιτεία αισθάνεται άραγε μικρότερη ευθύνη απέναντι στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, επιτρέποντας να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς μειωμένων τυπικών προσόντων (χωρίς επιτυχία σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ); Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κατεδαφίζοντας το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, υπονομεύει την ποιότητα της εκπαίδευσης και παραδίδει το ιδιωτικό κομμάτι της στη βουλιμία των δυνάμεων της αγοράς», αναφέρει στην ανακοίνωσή της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου