ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ Κομοτηνή, 3/12/2009
ΚΟΜΟΤΗΝΗ 69100
ΘΕΜΑ: Θέσεις της ΕΛΜΕ Ροδόπης για τη δημόσια διαβούλευση πάνω στις προσλήψεις, μεταθέσεις –αποσπάσεις και στις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης
Έπειτα από την έκτακτη συνέλευση του νέου Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε ΡΟΔΟΠΗΣ, αποφασίστηκε ομόφωνα να λάβει μέρος η Ε.Λ.Μ.Ε. στη δημόσια διαβούλευση που ανακοίνωσε η υπουργός παιδείας για θέματα πρόσληψης εκπαιδευτικών, αποσπάσεις-μεταθέσεις και τέλος επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, με απόψεις και θέσεις οι οποίες ψηφίστηκαν ομόφωνα από το Δ.Σ. Της Ε.Λ.Μ.Ε. ΡΟΔΟΠΗΣ και οι οποίες τίθενται δημόσια:
1. Σύστημα Πρόσληψης Εκπαιδευτικών
· Εύλογο σε χρονική διάρκεια μεταβατικό στάδιο και όσο χρειαστεί, ώστε να απορροφηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν: α) προϋπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση ένα χρόνο ως αναπληρωτές ή δύο χρόνια ως ωρομίσθιοι και β) μία τουλάχιστον επιτυχία στον ΑΣΕΠ.
· Διατήρηση 24μηνου με μια επιτυχία σε οποιοδήποτε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
· Αξιοποίηση μορίων απ’ όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, που έχουν πετύχει οι εκπαιδευτικοί ,χωρίς να είναι απαραίτητη η εκ νέου συμμετοχή τους σε άλλο διαγωνισμό.
· Δέσμευση ότι η προϋπηρεσία θα μετρήσει για το προαναφερθέν χρονικό διάστημα, τουλάχιστον τόσο στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών όσο και για το μόνιμο διορισμό.
· Να συνεχίσουν να υπάρχουν μόνο οι πίνακες 60% (επιτυχόντες ΑΣΕΠ) και 40%. Άλλωστε, ο πίνακας 40% (όσοι έχουν προϋπηρεσία) προέκυψε μετά το 2002 από την ανάγκη οι επιτυχόντες και μη διοριστέοι του ΑΣΕΠ να έχουν κίνητρο να αναπληρώνουν κενά σε απομακρυσμένα σχολεία. Και στους δύο πίνακες να προσμετράται ο βαθμός πτυχίου, τα μεταπτυχιακά, η προϋπηρεσία, (τα δυσπρόσιτα καλώς δίνουν διπλά μόρια, μόνο που πρέπει να επαναπροσδιοριστούν κάποια δυσπρόσιτα - αυτό πάντως, αν γίνει, θα πρέπει να ισχύει εφεξής και να μην έχει αναδρομική ισχύ), ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ.
· Όλες οι προσλήψεις σε ΠΔΣ, ΟΑΕΔ, ΣΔΕ, κτλ να γίνονται από τους παραπάνω πίνακες. Σε όσα σχολεία ή τύπους σχολείων δεν προσλαμβάνονται από πίνακες, να μην αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των συναδέλφων αυτών στους πίνακες 40% και 60%.
· Κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας.
2. Μεταθέσεις και Αποσπάσεις
● Οι εκπαιδευτικοί που διανύουν το στάδιο της δοκιμαστικής υπηρεσίας σε όλα τα σχολεία να μην αποσπώνται, εκτός αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή οικογενειακοί.
● Να περιοριστούν δραστικά οι αποσπάσεις από απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές και να δοθούν γενναία κίνητρα για την παραμονή των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες σ’ αυτές τις περιοχές, χωρίς να ισχύσει η τριετία.
● Κατάργηση των ρουσφετολογικών αποσπάσεων για τις δήθεν ανάγκες της οποιασδήποτε υπηρεσίας, όπως είναι και το πάγιο αίτημα της ΟΛΜΕ.
● Να περιοριστούν στο ελάχιστο (και μόνο όταν υπάρχουν τεκμηριωμένα σοβαροί οικογενειακοί λόγοι, λόγοι υγείας κτλ) οι αποσπάσεις νεοδιορίστων και υπηρετούντων σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές. Όσοι αποσπώνται να παίρνουν τα μόρια του πλησιέστερου σχολείου τους.
● Πρώτα να καλύπτονται οι ανάγκες των σχολείων και έπειτα των γραφείων.
● Να προσληφθούν διοικητικοί υπάλληλοι, σε όλες τις σχολικές μονάδες και διευθύνσεις.
● Η συνυπηρέτηση των εκπαιδευτικών να είναι προς όφελος της περιφέρειας και όχι των μεγάλων αστικών κέντρων.
● Να παραμείνει ως έχει το σύστημα μεταθέσεων, καθώς είναι κατά γενική ομολογία αδιάβλητο.
3. Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης
● Τα κριτήρια πρέπει να είναι αντικειμενικά και μετρήσιμα και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης που κάθε φορά προκηρύσσεται ως προς τη γνώση και την εμπειρία. Να πραγματοποιηθεί δημόσιος διάλογος και να τεθούν με διαφάνεια τα στοιχεία που πρέπει να υπολογίζονται για την επιλογή των στελεχών της διοίκησης επίσης να ληφθούν υπόψη και οι προτάσεις ειδικών επιστημόνων, συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών ( ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ).
● Επιλογή στελεχών που θα κρίνονται με βάση τα βιογραφικά και την επιστημονική τους παρουσία, καθώς και οποιαδήποτε κοινωνική, πολιτιστική δράση και δραστηριότητα που έχει σχέση με την εκπαίδευση και την παιδεία.
● Να αναγνωριστούν όλα τα σεμινάρια-επιμορφώσεις και οι νέες μέθοδοι εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των νέων τεχνολογιών στις οποίες υποβλήθηκε ο ενδιαφερόμενος.
● Κατάργηση της συνέντευξης.
● Αξιοκρατική και ψυχομετρική αξιολόγηση από αδιάβλητες επιτροπές η οποία θα συνεχίζεται και στην πορεία.
● Λεπτομερής μοριοδότηση των προσόντων, που θα είναι γνωστή εκ των προτέρων.
● Δοκιμαστική υπηρεσία 1-2 χρόνια και συχνή διοικητική αξιολόγηση καθώς και αξιολόγηση από τους υφιστάμενους, η οποία θα λαμβάνεται υπόψη κατά τη γενική αξιολόγηση, με ενεργοποίηση του συλλόγου των διδασκόντων στις σχολικές μονάδες με στόχο τη βελτίωση.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης
υπερψηφίζω και εγώ την πρόταση του ΔΣ με την ευχή να σταματήσουν οι κάθε είδους ρουσφετολογικές προσλήψεις ,μετακινήσεις κλπ .Επιτέλους πρέπει να γίνουμε ευνοούμενη Πολιτεία και αυτό θα επιτευχθεί ΜΟΝΟ με κανόνες .Εμείς ως Εκπαιδευτικοί ωφείλουμε να δείξουμε τον δρόμο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ: Δώστε στην δημοσιότητα (αναρτήστε στο blog σας αν δεν γίνεται αλλιώς ) όλες τις αποφάσεις που ενδιαφέρουν την Εκπαίδευση και πρωτίστως την Δευτεροβάθμια Ν.Ροδόπης.Ο Ενημερωμένος Πολίτης είναι Σωστός Πολίτης (Όλα στο φως)
Βασίλης Στεφανίδης
Αγαπητέ συνάδελφε αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και ελπίζω να το πετύχουμε στο έπακρον όλες τις αποφάσεις μας να τις δίνουμε στην δημοσιότητα.Ελπίζουμε όμως και οι συνάδελφοι να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα μας και να την παρακολουθούν είμαστε υπέρ της συμμετοχικής δημοκρατίας οι απόψεις σας μας δυναμώνουν και τις θέλουμε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ